شورای شهر همدان از ورود به مسائل سیاسی و گرایشات حزبی خودداری کند
خبر ایرانی

آمار سایت

  • افراد آنلاین : 8
  • بازديد امروز : 21
  • بازديد ديروز : 5
  • آي پي امروز : 19
  • آي پي ديروز : 4
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 0
  • بازديد هفته : 135
  • بازدید ماه : 135
  • بازدید سال : 4,578
  • كل بازديدها : 30,818
  • ای پی شما : 13.58.92.252
  • مرورگر شما : Safari 5.1
  • سیستم عامل :
  • كل کاربران : 0
  • كل مطالب : 293
  • كل نظرات : 8
  • امروز : شنبه 16 تیر 1403

اطلاعات کاربری

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟



عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آرشیو

آخرین عناوین

امیر خجسته ظهر دوشنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر همدان بابیان اینکه هم افزایی در شهر با همراهی نمایندگان مردم در شورا و مجلس ممکن است، گفت: باید وحدت در پیشبرد امور سرلوحه کارها قرار گیرد.

وی با تأکید بر لزوم حفظ وحدت و انسجام در بین اعضای شورای شهر برای بهبهود و ارتقای شرایط مدیریت شهری گفت: سیاسی کاری آفت شوراها است و بسیاری از شوراها در کشور برای سیاسی کاری، منفعت طلبی و اهداف غیر مردمی از هم پاشیده و منحل شده اند پس مسائل جزئی باید کنار گذاشته شود و کار و برنامه ریزی ملاک عمل قرار گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجمع نمایندگان استان، همدلی و هم افزایی به صورت مطلق وجود دارد، عنوان کرد: خوشبختانه در مجمع، صدای مخالف شنیده نمی شود و این انتظار می رود اعضای شورای شهر نیز وحدت و همدلی را پیشه خود کنند.

خجسته با تأکید بر اینکه شورای شهر از جایگاه قدرتمندی برخوردار است، بیان کرد: ۸ اصل قانون اساسی مربوط به شوراهاست هرچند شورای کنونی شورای شهرداری است اما لایحه مدیریت یکپارچه شهری در مجلس در دست بررسی است و اگر تصویب شود شرایط شوراها و شهرداری ها بهبود می یابد.

مدیریت یکپارچه شهری تنها راه نجات شهرها و شهرداری ها است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت یکپارچه شهری تنها راه نجات شهرها و شهرداری ها است، عنوان کرد: با تصویب این لایحه شهرداری ها می توانند برای درآمد، ارائه خدمات و بهبود شرایط مدیریتی در شهر برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اصل ۱۰۰ قانون اساسی تأکید می کند دستگاه ها باید در مدیریت شهری همراه و هماهنگ باشند، عنوان کرد: در حال حاضر ۸ اصل مرتبط با قانون شوراها روی هواست و مدیریت یکپارچه شهری درمان دردهای شورا و شهرداری است.  

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در ادامه از همراهی نمایندگان استان با اعضای شورای شهر در پیشبرد امور شهر خبر داد و افزود: در هر موقعیتی که لازم باشد چه در مجمع نمایندگان، چه در مجلس و چه در جلسات شورای شهر حاضر به ورود و همراهی با منتخبین مردم در شورای شهر هستیم.

وی در ادامه گریزی هم به سرفصل های درآمدزایی در شهرداری زد و عنوان کرد: طرح تفصیلی از راه های خوب درآمدزایی در شهرداری است که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

وی یکی دیگر از راهکارهای درآمدزایی را جذب سرمایه گذار دانست وبابیان اینکه جذب سایر درآمدها نیازمند اتاق فکر است که شورا باید جلساتی در این رابطه داشته باشد و اتاق فکری برای جذب درآمد در شهرداری تشکیل دهد، تأکید کرد: البته در مورد مسائل مدیریت شهری به ویژه موضوع درآمد تنها شورای شهر نباید پاسخگو باشد بلکه همه معاونت های شهرداری حتی نمایندگان مجلس باید پیگیر درآمد پایدار باشند.

وی از پیشنهاد برقراری نشست های ماهیانه یا فصلی اعضای شورای شهر با نمایندگان استان استقبال و عنوان کرد: چیزی مهمتر از مدیریت شهری نداریم  بنابراین برگزاری جلسات هم افزایی و هم اندیشی در راستای پیشبرد امور مورد نظر ما هم هست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حل مسائل و مشکلات حاشیه شهر و شرایط داخل شهر همه نیازمند هماهنگی و جذب درآمدهای پایدار است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات امروز حاصل عملکرد شورای فعلی نیست اما این شورا هم باید بکوشد تا مشکلات رفع شود اظهار کرد: همدان دارای پتانسیل های خوبی است و ۱۸۰۰ جاذبه توریستی تفریحی نقطه عطفی برای اشتغالزایی است.

شهرداری ها با مشکلات حادی در سطح کشور مواجه هستند

خجسته با تأکید بر این که شهرداری ها با مشکلات حادی در سطح کشور مواجه هستند، گفت: یکی از این مشکلات، بافت فرسوده شهرها است که شاید در همدان نمود بیشتری دارد زیرا نیمی از بافت شهری همدان فرسوده است.

رئیس کمیسیون نظارت حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از سال ۸۷ و با تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده، قرار بود شهرداری‌ها به صورت یکپارچه به عوارض قانونی‌ خود برسند، گفت: آنچه امروز شاهد هستیم این است که با کلیشه‌ای شدن پرداخت‌ها، مدیریت شهری با مشکلات عدیده‌ای مواجه است.

سیدمسعود عسگریان با بیان اینکه شهرداری‌ها را نمی‌توان با سیستم دولتی اداره کرد، اظهار داشت: شهرداری‌ها مؤسسات نیمه دولتی‌ هستند که با بودجه خود اداره می‌شوند و چنانچه بودجه در حوزه‌های دولتی و با قالب‌های دولتی به شهرداری‌ها پرداخت شود، کارهای اجرایی شهرداری‌ها با وقفه انجام خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه امروز شاهد هستیم که در تمام شهرهای کشور، عوارض محلی که مصوبه شوراهای اسلامی است ابطال می‌شود، گفت: این عمل، بار مالی مضاعفی را بر شهرداری‌ها تحمیل می‌کند.

شهرداری‌ها باید به عوارض حقه خود دست یابند

عسگریان با درخواست از نمایندگان همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: آن دسته از عوارض محلی که در تمام شهرهای کشور عمومیت دارد و در حال ابطال است از سوی مجلس شورای اسلامی همانند قانون مالیات بر ارزش افزوده به نفع شهرداری‌ها مصوب شود تا شهرداری‌ها بتوانند به عوارض حقه خود دست یابند.

وی همچنین عنوان کرد: در شرایط فعلی و چنانچه منابع مالی پایدار وجود نداشته باشد مدیریت بر شهرهای کشور، مشکل است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان همچنین با اشاره به مناطق توانمندسازی و بافت‌های فرسوده شهر همدان گفت: شهر همدان از جمله شهرهایی است که حداقل نیمی از ساخت شهر بافت فرسوده است و در این رابطه باید برای شهر اعتبارات خاصی از ردیف بودجه‌های ملی مطالبه شود.

وی همچنین ضمن تأکید بر جذب سرمایه‌گذار، عنوان کرد: شورای پنجم انتظار دارد در زمینه جذب سرمایه‌گذار نمایندگان استان و شهر به شایستگی وارد عمل شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تدبیل وضعیت پرسنل شهرداری همدان شد و گفت: با توجه به اینکه در این رابطه با سرنوشت بیش از ۳ هزار خانوار مواجه هستیم، لزوم تبدیل وضعیت پرسنل شهرداری همدان حائز اهمیت است.